SvarUt – Endringer i svar via eDialog

Vi jobber med modernisering av eDialog. Det innebærer at eDialog blir en del av tjenesten Fiks melding, som nå er lansert. Den nye løsningen innebærer et nytt brukergrensesnitt, integrasjon i Fiks min kommune og mulighet til å lagre utkast.

I SvarUt vil mottakere fortsatt kunne svare på forsendelser på samme måte som før. Vi gjør imidlertid tre endringer i SvarUt:

  1. Svaret vil bli sendt til adressen i feltet «SvarSendesTil». I dag hentes mottakeradresse fra eDialog-registeret basert på organisasjonsnummer i feltet «SvarSendesTil». Dette kan medføre at svaret blir adressert til en annen postadresse.
  2. Svaret vil bli sendt fra samme avsender-kontoen som den originale forsendelsen. Dette betyr at det alltid vil være avsender-kontoen som betaler for svaret.
  3. Vi verifiserer at organisasjonsnummeret under “SvarSendesTil” eksisterer i enhetsregisteret for å sikre at eventuelle svar kommer i retur til kommunen. Hvis vi ikke får treff mot enhetsregisteret vil forsendelsen avvises.

Hvis dere har tilbakemeldinger, ta kontakt med oss på fiks@ks.no